Rwa kulszowa fizjoterapia / rehabilitacja

Rwa kulszowa: ćwiczenia

Fizjoterapia to nauka zajmująca się m.in. rehabilitacją różnorodnych schorzeń narządów ruchu. Dzięki odpowiednio dobranym przez specjalistę ćwiczeniom oraz regularnym sesjom możesz pozbyć się bólu, a także dyskomfortu, jaki powoduje np. rwa kulszowa. Bardzo często już kilka spotkań z fizjoterapeutą pozwala zapomnieć o farmakologicznych metodach uśmierzania bólu, gdyż eliminuje np. nadmierne napięcie mięśni. W ramach moich spotkań z pacjentami oferuję rozpoznanie konkretnego problemu, proponuję i pokazuję ćwiczenia, a także wykorzystuję pokrewne techniki wspierające leczenie, takie jak kinesiology taping, czyli popularne oklejanie taśmami. Zachęcam do zapoznania się ze szczegółami.

Czym jest rwa kulszowa? Fizjoterapeuta wyjaśnia źródło problemu

Rwa kulszowa to dolegliwość, w której pacjent odczuwa silny ból promieniujący od lędźwiowo-krzyżowego odcinak kręgosłupa oraz pośladka poprzez udo aż do stopy. Dolegliwość może pojawić się nagle albo narastać stopniowo — zarówno w jednym, jak i drugim przypadku znacząco utrudnia ona codzienne funkcjonowanie. Jej przyczyną jest ucisk, jaki wywiera fragment krążka międzykręgowego kręgosłupa na korzenie nerwowo w kanale kręgowym. Towarzyszą jej zaburzenia czucia, mrowienie, drętwienie. Jedną ze skutecznych metod radzenia sobie z przyczyną i objawami rwy kulszowej jest właśnie skorzystanie z pomocy fizjoterapeuty.

Jak wygląda rehabilitacja w rwie kulszowej?

Zazwyczaj pacjent potrzebuje 1-2 dni odpoczynku polegających na leżeniu w łóżku na boku z ugiętymi w kolanach nogami. Wskazane jest także przyjmowanie leków przeciwbólowych. Dolegliwość trwająca więcej niż 3-4 dni wymaga konsultacji lekarskiej. Fizjoterapia jest jedną z najbezpieczniejszych i najskuteczniejszych nieoperacyjnych metod zapobiegania rwie kulszowej. Nie należy jej zatem opóźniać, gdyż im wcześniej pacjent zacznie ćwiczenia, tym szybciej uzyska dobry rezultat. Jako fizjoterapeuta zawsze dobieram ich zakres do stanu chorego, jego sprawności ruchowej, jak również stopnia nasilenia dolegliwości. Regularna, czynna rehabilitacja to gwarancja zmniejszenia lub nawet wyeliminowania napadów rwy kulszowej. Zapraszam do kontaktu i umówienia się na konsultację ze mną.