Terapia manualna Wałbrzych

Terapia manualna to metoda fizjoterapeutyczna. Pozwala ona na rozpoznanie zaburzeń układu ruchu oraz leczenie już znanych zmian funkcjonalnych. Składa się z wywiadu z Pacjentem, badania fizykalnego i testów diagnostycznych. Wykorzystuje się w niej różne techniki, oddziałujące np. na tkanki miękkie, takie jak masaż głęboki czy rozciąganie. Do najważniejszych zadań terapii manualnej należy pomoc w odzyskaniu swobody zakresu ruchu w stawie, jak również zmniejszenie dolegliwości bólowych.

Osteopatia (nieinwazyjna terapia manualna) w Wałbrzychu

Osteopatia to nieinwazyjna terapia manualna, opierająca się na holistycznym podejściu do Pacjenta. Jej celem jest przywrócenie ciała do stanu równowagi (a tam, gdzie to możliwe, także samoregulacji) bez użycia leków. Liczba sesji prowadzących do rozwiązania lub zmniejszenia dolegliwości bólowych w takiej terapii jest różna między indywidualnymi przypadkami — każdy organizm reaguje inaczej. Osteopatia kładzie również nacisk na samoleczenie, dlatego specjalizujący się w niej terapeuta może np. zalecić swoim Pacjentom zmiany w diecie czy ćwiczenia do codziennego wykonywania.

Kiedy warto skorzystać z terapii manualnej?

Terapia manualna może pomóc przede wszystkim w takich dolegliwościach jak:

• kontuzje i przeciążenia typowe dla aktywności fizycznej,
  • bóle kręgosłupa oraz głowy,
  • rwa kulszowa,
  • wady postawy,
  • zaburzenia funkcjonowania stawu skroniowo-żuchwowego,
  • przewlekłe choroby autoimmunologiczne, a także reumatoidalne.

Terapia manualna (w tym osteopatia) może być wykonywana zarówno u dzieci, jak i dorosłych. Dojeżdżam do Pacjentów z Wałbrzycha oraz okolic.